Thursday, December 3, 2009


KULIM - Seorang kanak-kanak perempuan berusia empat tahun yang tinggal bersama seorang pengasuh di Taman Angsana mengadu kepada ibunya bahawa suami pengasuh yang berusia lingkungan 40an sering mengarahkan mangsa memegang dan bermain dengan alat kemaluannya sehingga keluar air mani.

Rahsia ini terbongkar apabila mangsa menceritakan kepada ibunya mengenai apa yang berlaku dan mendakwa suspek sering mengarahnya melakukan perbuatan tersebut.

Selain itu, mangsa mendakwa, suspek turut mengarahkan dia melakukan seks oral terhadapnya.

Jurucakap polis berkata, pada 1 November 2009 lebih kurang jam 8 pagi, ibu mangsa telah memaklumkan kepada suaminya bahawa anak perempuan mereka yang diletakkan di bawah jagaan seorang pengasuh telah didera secara seksual.

Mangsa turut mendakwa perlakuan itu sering dilakukan dan ia tidak diketahui oleh sesiapa sehinggalah mangsa menceritakan apa yang berlaku kepada ibunya.

Menurut beliau, siasatan dijalankan mendapati ini bukanlah kali pertama mangsa diarahkan suspek untuk melakukan perbuatan tersebut.

Mangsa didakwa kurang sihat sejak belakangan ini dan telah dimasukkan ke hospital pada 20 November lalu.

Beliau berkata, melalui ujian air kencing yang dijalankan terhadap mangsa, doktor mendapati air kencingnya kotor.

Ibu bapa mangsa tidak berpuas hati dengan perlakuan sumbang yang dilakukan oleh suami pengasuhnya telah membuat laporan polis dan kes ini akan disiasat mengikut seksyen 377C Kanun Keseksaan yang mana suspek telah melakukan persetubuhan bertentangan dengan aturan tabii tanpa kerelaan.

Menurutnya, jika didapati bersalah, suspek boleh dikenakan hukuman penjara lima hingga 20 tahun dan sebatan.

No comments:

Post a Comment