Thursday, December 3, 2009


KOTA DAMANSARA - Seorang bapa terpaksa berhempas pulas bergelut dengan seorang lelaki yang menyamar sebagai jurujual demi menyelamatkan maruah anak gadisnya daripada menjadi mangsa rogol penjenayah berkenaan. yang menceroboh rumahnya.

Dalam kejadian jam 2 petang kelmarin di Flat Gugusan Kemboja, Seksyen 7 dekat sini, suspek yang berusia awal 20an itu dikatakan memperkenalkan diri sebagai jurujual sebelum dibenarkan masuk oleh anak perempuan tanpa rasa curiga. Sebaik masuk ke dalam rumah, suspek kemudiannya secara tiba-tiba bertindak menolak anaknya masuk ke dalam bilik sebelum menguncinya dari dalam.

Bagaimanapun jeritan mangsa berusia 17 tahun didengari oleh jirannya sebelum dia bertindak menghubungi bapa gadis berkenaan yang berniaga di kawasan berhampiran.

Sementara itu, bapa mangsa, Yatim Seman, 51, berkata sebaik tiba di rumah, dia terus merempuh masuk ke bilik anak perempuannya.

“Dia bersembunyi di bawah katil namun setelah menyedari kehadiran saya, dia keluar dan terus tumbuk dan tendang saya menyebabkan saya terpaksa bergelut dengannya.

“Penyamar itu berjaya melarikan diri beberapa ratus meter di kawasan flat itu sebelum penduduk beramai-ramai mengepung dan menangkap sebelum menyerahkannya kepada polis.

Aduan mengenai kejadian dibuat di Balai Polis Kota Damansara. - IZWAN ROZLIN

No comments:

Post a Comment