Wednesday, November 25, 2009


TANAH MERAH - Sepasang remaja ditangkap khalwat dalam satu serbuan yang dilakukan di sebuah rumah di Lalang Pepuyu di sini malam Jumaat lalu.

Pasangan terbabit dipercayai melakukan perbuatan berkenaan ketika ketiadaan anggota keluarga di rumah terbabit di sini malam Jumaat lalu.

Rumah terbabit dipercayai milik keluarga pemuda yang ditahan bersama pasangannya itu, dengan membawa teman wanitanya yang berusia 17 tahun ke dalam rumah terbabit yang kini sedang menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

Serbuan dilakukan pada jam 11.30 malam oleh Imam Mukim, Lalang Pepuyu, Hassan Sulaiman bersama empat anggota Polis Di Raja Malaysia (PDRM) kawasan terbabit serta melibatkan seorang anggota Unit Penyeludupun Persekutuan (UPP).

Hassan berkata, beliau menerima maklumat mengenai pasangan terbabit yang berkelakuan mencurigakan daripada orang awam pada jam 10.30 malam.

“Selepas menerima maklumat berkenaan saya bersama-sama anggota polis dan UPP melakukan serbuan ke atas rumah terbabit yang pada ketika itu hanya dipasang lampu tangga manakala di dalam rumah tidak di pasang lampu dan keadaannya ketika itu amat gelap.

“Ketika sampai di kawasan rumah terbabit, pintu rumah diketuk namun tiada jawapan dan kami terpaksa menunggu hampir tujuh minit sehingga pintu dibuka,’’ katanya kepada :Sinar Harian:.

Katanya, selepas tujuh minit menunggu, akhirnya pintu utama rumah terbabit dibuka dan kelihatan seorang pemuda berpakaian lengkap dan semasa mereka memasuki rumah terbabit, pasangannya juga turut berpakaian lengkap dan memakai kain batik sambil duduk di bucu katil.

No comments:

Post a Comment