Thursday, December 3, 2009


KUANTAN - Seorang wanita yang mengendong bayi berusia kurang daripada setahun menggeletar sehingga terkencing apabila ditahan di sebuah pasar raya terkenal di sini malam kelmarin selepas didapati mencuri baju dan pakaian kanak-kanak.

Ibu berusia dalam lingkungan 20-an itu ditahan bersama seorang lagi rakan sebayanya dengan barangan curi bernilai RM176.

Menurut pegawai Jabatan Siasatan Jenayah Pahang, Inspektor Nur Zulaikha Isha, kedua-dua wanita itu pada mulanya dilihat berlegar-legar di sekitar kawasan pakaian wanita pasar raya tersebut pada pukul 8.25 malam.

"Wanita itu dipercayai telah memasukkan beberapa helai pakaian ke dalam beg tangan tanpa menyedari tindak-tanduk mereka telah diperhatikan," katanya ketika ditemui pemberita di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Pahang di sini semalam.

Bagaimanapun, ketika kedua-dua suspek cuba beredar meninggalkan pasar raya itu, mereka terus ditahan.

"Hasil pemeriksaan, beberapa helai baju wanita dan kanak-kanak bernilai RM176 ditemui dalam beg tangan suspek," jelasnya.

Kedua-dua wanita itu yang berasal dari bandar ini kemudian dibawa ke Ibu Pejabat Polis (IPD) Kuantan untuk siasatan lanjut.

"Kes akan disiasat mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan,'' ujarnya.

No comments:

Post a Comment