Sunday, November 22, 2009


KOTA BHARU - Krisis kepimpinan Pas Negeri Kelantan dilihat semakin memuncak dengan tindakan terbaru Exco Kanan Kerajaan Negeri Kelantan, Datuk Husam Musa yang mendakwa dirinya dijadikan mangsa konspirasi, kata Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali.

Menurutnya, beliau sememangnya menjangkakan bahawa pergolakan akan berlaku memandangkan Husam sebelum ini telah dikaitkan dengan pelbagai dakwaan berhubung dengan perjalanan politiknya.

“Saya akui terdapat pelbagai spekulasi yang dikaitkan dengan Husam, ada yang kata beliau kini sakit dan mengambil cuti, tetapi tidak kurang juga yang mengatakan beliau meletakkan jawatan.

“Tetapi apa yang jelas, saya sifatkan krisis yang melanda Pas Kelantan cukup parah, berlakunya cantas mencantas antara satu sama lain, dulu perkara ini berlaku dalam UMNO sahaja tetapi ia telah merebak kepada Pas,” katanya kepada Sinar Harian semalam.

ULASAN MUQOLLID: Firman Allah "Wahai golongan yang beriman!Sekiranya datang kepada kamu seorang fasiq dengan membawa sesatu berita,maka hendaklah kamu siasat supaya kamu tidak menimpakan satu kesan (tidak baik) terhadap sesatu kaum dengan sebab kejahilan (sesuatu yang kamu tidak tahu keadaan sebenarnya)".

No comments:

Post a Comment